Team Bestuurscoaches

Voor elke (beginnend) bestuurder zijn er uitdagingen in het besturen van verenigingen en stichtingen. Het Team Bestuurscoaches ondersteunt deze besturen met verschillende tools en handvatten om deze uitdagingen te kunnen tackelen.

De bestuurscoaches geven 1x per jaar de intro-avond NDLG (Niet Direct Leiding Gevende). Daarin worden  de belangrijkste zaken van het besturen besproken. 2 maal per jaar zal tijdens de workshopavond een van deze onderwerpen verder uitgelicht worden. Als er grote veranderingen zijn in de wet en regelgeving (bv WBTR) zullen de bestuurscoaches de groepen hierbij ondersteunen.

Het Team Bestuurscoaches biedt ook een programma dat bestaat uit een 1-daagse coachingssessie waarin je als bestuur bekijkt hoe je ervoor staat in de volgende pilaren: Structuur, Cultuur en Strategie. Dit gebeurt door middel van handvatten en tools die door Scouting Nederland ontwikkeld zijn. Aan de hand hiervan bepaal je als bestuur zelf waar de aandachtsgebieden liggen om je te kunnen ontwikkelen. Vervolgens ga je in je eigen groep aan de slag, met ondersteuning van een bestuurscoach, om je bestuur te versterken op de punten die jullie zelf hebben gekozen.