Clusterweekend in Kasterlee

Voorbereiding voor Wereld Jamboree

Clusterweekend in Kasterlee

Barend Speelman heeft al een tijdje niks van zich laten horen. Dit komt omdat het de afgelopen tijd redelijk stil was omtrent de Wereld Jamboree.

Vier verschillende troepen

“Gelukkig kwam daar, eindelijk, een einde aan. In het weekend van 7 tot en met 9 oktober hebben we ons clusterweekend gehouden”, vertelt Barend. “Dit is een kamp met vier verschillende troepen. Dat betekende 144 jeugddeelnemers, 16 troepstafleden en zo’n 20 leden van het International Service Team.

Gaaf kamp

Ons weekend vond plaats in Kasterlee bij de Hoge Rielen. Het was een enorm gaaf kamp.

Dat kwam vooral omdat je met zoveel enthousiaste jeugddeelnemers bent. Ook kreeg je nu een kijkje in de ‘keuken’ hoe andere troepstafleden hun deelnemers in het gareel probeerden te houden. Na een vermoeiend en vooral koud kamp gingen we zondag weer lekker op huis aan met een hoop nieuwe ervaringen erbij”.