Scouts4Science op Nawaka

Duurzaamheid

Scouts4Science op Nawaka

Na vier jaar was er deze zomer weer een Nawaka op het Scoutinglandgoed in Zeewolde. Dit is het grootste NAtionale WAterKAmp en misschien wel in de wereld.

Perfect thema

Het thema was deze keer: Wonderschoon. Het perfecte thema voor Scouts4Science om aan de slag te gaan met sleepnetten en het meten en opruimen van plastic afval in en rond het water. Scouts4Science was daarom gevraagd om invulling te geven aan tent Duurzaamheid op de centrale markt. Het hele kamp kon je in de tent een sleepnet bouwen voor naast je vlet. Daarnaast werd er ook de Ecovlet 2 gebouwd. De tweede lelievlet gemaakt van gerecycled plastic. Je kon er leren hoe je duurzaam op kamp kunt gaan, door onder andere een zonnepaneel mee te nemen en je clubgebouw verduurzamen.

Nieuwe spellen

In de tent waren ook nieuwe spellen te spelen. Natuurlijk het bordspel ‘Clean Up!’. Maar ook ‘Ben jij sus!?’ Een variatie op het populaire spel ‘Among Us’. Je komt er tijdens het spelen achter hoe groot je ecologische voetdruk op ruimteschip aarde is. Of je een imposter of juist SUStainable bent.

Het nieuwe ‘Rode Haringen’ is dé allerleukste manier om te snappen welke trucjes en drogredenen wetenschapsontkenners gebruiken om jou te overtuigen dat klimaatverandering een hoax is.

Deze spellen zullen binnenkort ook te downloaden zijn op de website: www.scouts4science.nl